Jakie ceny wody dla klientów GPW
Konsultacje z przedstawicielami przedsiębiorstw wodno-kanalizacyjnych, dotyczące zasad ustalania cen wody dla klientów Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów SA na rok 2015 i dalsze lata, odbyły się 29-31 lipca 2014 r.

Począwszy od 2015 r. Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów SA wprowadza nowe zasady ustalania ceny dla klientów działających na podstawie uzyskanych koncesji. Podstawą przyjętej polityki cenowej jest zasada równego traktowania wszystkich klientów hurtowych. Owa równość nie zapewnia automatycznie równości cenowej dla wszystkich odbiorców.
Ostateczna cena oferowana poszczególnym klientom będzie uzależniona od szeregu czynników i będzie wynikała z zastosowania indywidualnie wyliczonych dla każdego odbiorcy wskaźników korygujących, uwzględniających takie czynniki jak: wzrost czy też spadek wielkości zakupu, wielkości straty wody na sieci klientów, traktowanie systemu spółki jedynie jako rezerwowego źródła zasilania na wypadek awarii, uruchamianie własnych źródeł zasilania itp.
Wskaźniki korygujące, które spółka wprowadza w polityce cenowej mają generalnie na celu odpowiednie ukształtowanie ceny 1 m³ wody dla każdego odbiorcy, zachęcając go do zwiększania jej zakupu. Przedsiębiorstwo planuje zwiększyć sprzedaż także poprzez inne działania, np. przez poszukiwanie nowych odbiorców i oferowanie im dostaw wody po akceptowalnej dla nich cenie, poprzez zachęcanie odbiorców do rezygnacji z eksploatacji ograniczonych zasobów wód podziemnych i wykorzystywanie w większym stopniu istniejącego systemu GPW.