Wodociągi Warszawskie dla osób ze szczególnymi potrzebami
Z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami w działach obsługi klienta przy pl. Starynkiewicza 5 oraz przy ul. Zaruskiego 4 w Warszawie wykonano plany tyflograficzne oraz ścieżki dotykowe.
Wodociągi Warszawskie troszczą się o komfort wszystkich lientów. Z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami w działach obsługi klienta przy pl. Starynkiewicza 5 oraz przy ul. Zaruskiego 4 w warszawie wykonano plany tyflograficzne oraz ścieżki dotykowe.
Plany tyflograficzne są rodzajem przestrzennej mapy, która ułatwia poruszanie się po obiekcie. Zewnętrzny plan, tuż przed wjazdem na teren obiektu, pokazuje drogę dojścia do budynków A i B. Dwa kolejne stoją w obu budynkach na parterze, pokazując rozkład głównych pomieszczeń i urządzeń, m.in. sali obsługi, biletomatu, windy i toalety. Urządzenia są udźwiękowion, dzięki czemu ich użytkownik może odsłuchać informację o rozkładzie pomieszczeń.
Osoby niewidome i słabo widzące odczytają informacje poprzez dotyk, opisy brajlowskie oraz kontrastową grafikę.
Kolejnym udogodnieniem w przemieszczaniu się na terenie obiektów MPWiK są ścieżki dotykowe, które również ułatwiają bezpieczne dotarcie do punktów obsługi klienta
Komentarze