Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Sompolnie inwestuje w GIS
Integracja w ramach jednego systemu
W kolejnym etapie zakład planuje zintegrować rozwiązanie GEOSECMA z posiadanym systemem ERP i systemem billingowym. Pozwoli to m. in. na precyzyjne umiejscowienie odbiorców na mapie i wprowadzenie zdalnego odczytu wodomierzy przy wykorzystaniu wdrażanych obecnie rozwiązań GSM. System pozwoli również na prezentację i wizualizację danych z poszczególnych systemów oraz umiejscowienie poszczególnych elementów sieci wraz z ich parametrami takich jak: przepompownie, stacje uzdatniania wody czy oczyszczalnie ścieków. Zakład planuje także stworzenie modelu hydraulicznego sieci, który pozwoli na bardziej racjonalne zarządzanie infrastrukturą wod-kan w zakresie regulacji przepływów i ciśnień, doboru średnic rurociągów, zbiorników retencyjnych, pracy pomp czy wykrywania awarii. Model pozwoli również na symulację pracy sieci w przypadku budowy nowych przyłączy lub występowania awarii. Dodatkowo system zostanie połączony z elektronicznym biurem obsługi klienta (EBOK), co pozwoli szybko określić, do których osób powinna być wysłana korespondencja w przypadku wystąpienia awarii lub planowych remontów.
Obecnie zakład posiada 3 stanowiska komputerowe z zainstalowanym systemem GEOSECMA Wod-Kan. W planach jest także zakup urządzeń mobilnych, co umożliwi zdalną inwentaryzację sieci i bieżące wprowadzanie informacji o awariach i remontach przez ekipy pracujące w terenie. Wykorzystanie tabletów umożliwi dołączanie do opisów dokumentacji zdjęciowej.
– Naszym celem długofalowym jest pełne wykorzystanie możliwości jakie daje nam rozwiązanie GEOSECMA Wod-Kan. W przyszłości chcielibyśmy, aby był to centralny system do zarządzania naszym przedsiębiorstwem w zakresie takich działań jak określanie służebności gruntu, obsługa bieżących rozrachunków z klientami czy zdalny odczyt wodomierzy – podsumowuje Janusz Stankiewicz.
Źródło: informacja prasowa
Fot.: pl.123rf.com/ zdjęcie ilustracyjne