Partner serwisu
28 sierpnia 2018

Wody Polskie modernizują szlaki wodne w całym kraju

Kategoria: Aktualności

W Warszawie udrożniony został już Kanał Żerański. Dzięki temu można swobodnie pływać z Wisły na Zalew Zegrzyński. Roboty pogłębiarskie wykonano na odcinku wejściowym do Kanału - od śluzy w kierunku Wisły. Prace trwają również w porcie w Ostrołęce i w Puławach.

Wody Polskie modernizują szlaki wodne w całym kraju

Port w Ostrołęce został wybudowany 35 lat temu i przez ten czas tylko raz był odmulany, nie odbywały się tam też żadne prace konserwatorskie. Po zakończeniu robót do portu będą mogły wpłynąć i zacumować jednostki pływające. Port będzie służył nie tylko mieszkańcom tego miasta, ale też turystom i stanie się ważnym przystankiem na szlaku z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie. Do odmulenia jest około 5000 m³ dna basenu i wejścia do portu zlokalizowanego na brzegu rzeki Narew. Przewidywany termin zakończenia prac to koniec października tego roku.

W tym roku Wody Polskie zmodernizowały już nadbrzeże rzeki Narew poprzez wymianę starych i wystających uchwytów po odbojnicach, które stwarzały niebezpieczeństwo dla odpoczywających nad wodą. Zamontowanych zostało 450 odbojnic wzdłuż całego betonowego nadbrzeża oraz wymienione wszystkie odbojnice na slipie do wodowania łodzi i kajaków. Nadbrzeże Narwi w okolicach plaży miejskiej zostało też oczyszczone ze śmieci: starych opon i betonowych elementów.

Prace przy pogłębianiu kanału żeglugowego trwają także na Wiśle w Puławach. Pracownicy Wód Polskich udrażniają wejście do portu. Obecnie z powodu zbyt niskiego stanu wody i namułów na dnie kanału, wpłynięcie do portu jest znacznie utrudnione. Prace potrwają przez najbliższe tygodnie. Po ich zakończeniu, głębokość kanału wejściowego osiągnie przynajmniej 1,30 m.

źródło: kzgw.gov.pl
trex
2018-08-28
Cieszą mnie prace odmulające porty aczkolwiek problem tkwi w braku możliwości płynięcia rzeką. Stan Wisły i Odry jest tragiczny i tu jest największy problem. Co nam po odmulonym wejściu do portu kiedy nie ma jak dopłynąć rzeką do tego portu. Tylko w porcie bezpiecznie bęą mogły stać jednostki ale bez żadnej szansy na rozsądne wypłynięcie. Owszem wiem że nawet najdalsza droga rozpoczyna się od pierwszego kroku aczkolwiek problem to same rzeki na końcu porty. Sam płynąłem po Odrze woda miejscami 30cm w nurcie i praktyczne niemożność płynięcia dopiero za Cedynią sytuacja się poprawia i rzeka staje się żeglowna ale jak tam dopłynąć bez urwania śruby. Dodam że pływam małą 10metrową turystyczną jednostką nie ciężką barką.
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ