Świadomość, że klienci są najcenniejszym i najważniejszym zasobem przedsiębiorstwa, siłą napędową dla działań kadry kierowniczej
...udowodni Krzysztof Filipek, Firma Doradcza Krzysztof Filipek, podczas V Konferencji Zarządzanie Przedsiębiorstwem WOD-KAN (20-22 lutego 2019 r., Szczyrk).
Biorąc pod uwagę służebną rolę wodociągów i kanalizacji, perspektywa klienta w sposób oczywisty może być traktowana jako naczelna w strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Aby w pełni tę zasadę realizować, niezbędne jest prawidłowe zdefiniowanie przez władze przedsiębiorstwa potrzeb i oczekiwań wszystkich grup odbiorców usług.
Różne formy kontaktu z klientami należy traktować jako płaszczyzny wymiany opinii i odbioru reakcji na świadczone usługi. Wskaźniki efektywności w każdej z perspektyw zrównoważonej karty wyników powinny być skorelowane z potrzebami klienta, jako najważniejszego z interesariuszy przedsiębiorstwa. Aby w pełni realizować swoje zadania, przedsiębiorstwo powinno na bieżąco monitorować zwłaszcza te wskaźniki efektywności, od których zależy nie tylko kondycja finansowa, lecz także i opinia odbiorców usług.
Najlepszym sposobem na takie skuteczne zarządzanie jest nadanie odpowiedniej rangi wymienionym wskaźnikom w dokumentach strategicznych oraz w planach na szczeblu operacyjnym. W taki sposób najlepiej można przekazywać klientom wartości kreowane przez przedsiębiorstwo. W publikacji przedstawiono połączenie wszystkich wymienionych elementów oraz zaproponowano odpowiedni schemat działań zarządczych.
Komentarze