Marzena Wojewódzka: Promocja picia wody z kranu poprzez realne działania
- Wodociągi Warszawskie podejmują różne inicjatywy i szukają kanałów docierania do mieszkańców z informacjami na temat naszej działalności. Skupiamy się zarówno na kampanii informacyjno-edukacyjnej o warszawskiej kranówce, ale prowadzimy też konkretne działania i jesteśmy obecni w życiu miasta - mówi Marzena Wojewódzka, rzecznik prasowy MPWiK w m.st. Warszawie S.A.
Czego przedsiębiorstwa powinny szczególnie unikać w komunikacji kryzysowej?
Jako MPWiK Warszawa generalnie stawiamy na komunikację. Naszym zdaniem warto, szczególnie w trudnych sytuacjach, jak najszybciej wyjść z informacją do mediów i mieszkańców. W ten sposób pokazujemy, że jesteśmy autentycznie skoncentrowani na potrzebach ludzi, a działalność spółki jest prowadzona w sposób transparentny. To wizja, która determinuje całą komunikację w naszej firmie.
W Warszawie mocno stawiacie na promocję picia wody z kranu. Co najbardziej należy podkreślać w jej promowaniu?
Kilka sezonów temu rozpoczęliśmy kampanię zachęcającą do picia warszawskiej kranówki, a na podstawie wyników badań prowadzonych na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy widzimy fantastyczne efekty tych działań. W 2018 roku blisko połowa ankietowanych (dokładnie 47 proc.) mieszkanek i mieszkańców naszego miasta deklaruje, że pije wodę bezpośrednio z kranu. Na te wyniki trzeba było ciężko pracować, nie tylko poprzez akcje informacyjno-edukacyjne, ale przede wszystkim poprzez zapewnienie wysokiej jakości warszawskiej kranówki. Komunikujemy, że woda dostarczana przez Wodociągi Warszawskie jest bezpieczna, smaczna, tania, czysta i dostępna. Informujemy też mieszkańców o naszej codziennej działalności, a dzięki współpracy z Działem Promocji i Edukacji Ekologicznej MPWiK stworzyliśmy przekazy spójne pod względem wizerunkowym. Dzięki temu odbiorcy, którzy widzą nasze materiały, wiedzą, że ich autorem jest MPWiK Warszawa. Budowanie rozpoznawalności naszego przedsiębiorstwa jest szalenie istotne w prowadzeniu komunikacji. W ubiegłym roku na ulicach miasta pojawiły się plakaty, informujące o tym, że litr warszawskiej kranówki kosztuje mniej niż 1 grosz, że zamontowaliśmy ponad 240 źródełek z wodą w stołecznych szkołach. Od zeszłego roku instalujemy również dystrybutory w instytucjach użyteczności publicznej. Spółka podejmuje więc różne inicjatywy i szuka kanałów docierania do mieszkańców z informacjami na temat swojej działalności. Skupiamy się zarówno na kampanii informacyjno-edukacyjnej o warszawskiej kranówce, ale prowadzimy również konkretne działania i jesteśmy obecni w życiu miasta. Zapewniamy beczkowozy z warszawską kranówką na imprezach miejskich, prowadzimy zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży oraz akcje edukowania dorosłych zachęcające do picia wody z kranu.
Rozmawiał Szymon Kamczyk, Adventure Media
Komentarze