Partner serwisu
10 listopada 2020

Samochód specjalistyczny Krakowskich Wodociągów - jeden z największych w Europie

Kategoria: Aktualności

Krakowska sieć kanalizacyjna to blisko 2000 km rurociągów na terenie całego miasta. Chcąc zapewnić użytkownikom jej sprawne i bezpieczne funkcjonowanie, należy ją stale monitorować i udrażniać. Właśnie do tego celu Wodociągi Miasta Krakowa wykorzystują samochody specjalistyczne. 

Samochód specjalistyczny Krakowskich Wodociągów - jeden z największych w Europie

Eksploatowana sieć kanalizacyjna wymaga właściwej obsługi, konserwacji oraz okresowego czyszczenia. Zalegające w rurach osady w postaci resztek jedzenia, tłuszczy, czy też różnego rodzaju przedmiotów stałych blokują kanały i utrudniają właściwy przepływ ścieków. W skrajnych przypadkach może to prowadzić do podtapiania piwnic budynków, a nawet wylewania ścieków na ulice przez studzienki kanalizacyjne.

Takich sytuacji można uniknąć wykonując monitoring telewizyjny kanalizacji za pomocą samochodów specjalistycznych wyposażonych w kamery TV. Wodociągi Miasta Krakowa obecnie dysponują dwoma pojazdami tego typu, a kolejnych dziesięć wykorzystują do udrażniania kanalizacji i oczyszczania jej z osadów. Na wyposażeniu naszych służb technicznych znajdują się także dwa samochody pogotowia kanalizacyjnego służące do usuwania zatorów w przyłączach oraz czyszczenia instalacji.

Konieczność realizacji prac związanych z utrzymaniem, konserwacją i eksploatacją sieci kanalizacyjnej w trybie ciągłym wymaga stałego odnawiania bazy sprzętowej. Wodociągi Miasta Krakowa, w ramach umowy zawartej z Gminą Miejską Kraków reprezentowaną przez jednostkę Klimat - Energia - Gospodarka Wodna, niedawno uzupełniły swój park maszynowy o bardzo nowoczesny samochód specjalistyczny, przeznaczony do czyszczenia i udrażniania rur kanalizacji deszczowej i usuwania osadów.

Pojazd posiada szereg nowoczesnych rozwiązań, m.in. czterostopniowy system odzysku wody. Zbiornik o kubaturze 15 tysięcy litrów podzielony jest na trzy części: komorę osadu (10 tys. l), komorę na wodę po wstępnym oczyszczeniu (32 tys. l), komorę na wodę po całkowitym oczyszczeniu (1,8 tys. l). Samochód wyposażony jest w pompę ssącą o mocy 6500 m3/h przy wolnym przepływie, pompę wodną o wydajności 390 l/min przy ciśnieniu 200 barów oraz pompę transferową o wydajności 2700 l/min, która umożliwia bezpośredni przepływ ścieków bez angażowania całej zabudowy. Wykonana w całości ze stali nierdzewnej zabudowa, wyposażona jest w przesuwny bęben oraz wysięgnik, który po rozłożeniu pozwala na zasysanie z odległości 5 metrów od pojazdu. 

 

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ