Program rośnie razem z nami
Czyli można stwierdzić, że program jest szyty na miarę. Zatem jak podeszli państwo do jego stworzenia?
MG: Na etapie przygotowywania się do przetargu mieliśmy kilka spotkań z różnymi firmami. Zapoznaliśmy się z wdrożonymi już rozwiązaniami wśród sąsiednich przedsiębiorstw. Dzięki temu mieliśmy wstępną wizję i zarys, jak ma wyglądać specjalnie skonstruowany dla nas system.
Skonstruowany specjalnie dla was oznacza specjalne korzyści?
GW: System GIS okazał się doskonałym narzędziem wspomagającym pracę, koordynowanie działań i analizę dotychczasowych zdarzeń. Ogólnie dostępna baza danych pozwala pracownikom na szeroki wachlarz działań, pozyskiwanie porównywalnej dokumentacji, lepszą koordynację i usprawnienia w pracach terenowych. Wymiernym efektem wdrożenia GIS jest narzędzie, które pozwala w sposób przewidywalny wpływać na strategię rozwoju systemów wodociągowych, optymalizację kosztów i korzyści organizacyjne.
W jaki sposób system rejestruje prace na sieci?
GW: Odpowiedzialność za zarządzanie systemem rejestrującym pracę sieci przejęli pracownicy działu eksploatacji. Dużą rolę w całym przedsięwzięciu odgrywają osoby z obsługi geodezyjnej. Praca geodety w terenie oraz przekazywane informacje od pracowników pozwalają na aktualizację bazy danych i potwierdzenie, że istniejący
stan jest zgodny z danymi w systemie. Widać pewną prawidłowość. Odpowiednie podejście do tematu oraz systematyczna praca przy wprowadzaniu danych z roku na rok jest bardziej szczegółowa. Spostrzeżenia pracowników powodują, że system rozwija się w dobrym kierunku – pojawiają się kolejne obszary do rozbudowy. Można powiedzieć zatem, że program rośnie razem z nami.